Marketingstrategie krijgt vleugels

Wilde Ganzen, die al sinds de zestiger jaren kleinschalige ontwikkelingsprojecten steunen, zijn bekend van de TV-oproepen: ‘de Wilde Ganzen vliegen deze week voor…’ Het is een unieke organisatie. Maar hoe houd je de boodschap actueel en aantrekkelijk? En hoe krijg je aansluiting bij nieuwe media? Er werd om een nieuwe marketing- en fondsenwervingstrategie gevraagd.

De mensen van Tinke gingen in gesprek met medewerkers, donateurs en andere betrokkenen en brachten het kloppend hart van de organisatie opnieuw in beeld: dat zijn Nederlanders met particuliere projecten; ze vliegen uit over de hele wereld om armoede tegen te gaan, samen met lokale mensen. De crux zit ‘m in dat ‘SAMEN’. Dat werd dus ook de crux van de nieuwe strategie en propositie. En is er een mooier beeld voor samenwerking dan de V-formatie waarin wilde ganzen vliegen? Die V-formatie zie je nu ook terug in het logo. Zodat iedereen vanaf de eerste blik kan zien: Wilde Ganzen staat voor samenwerking.


Terug naar overzicht